Konstruktív

3 nyomós ok, amiért még mindig szükséged van névjegykártyára

3 nyomós ok, amiért még mindig szükséged van névjegykártyára

By Zsu2017 2017. 09. 15.

3_nyomos_ok_amiert_szukseged_van_nevjegykartyara2.jpg

Eljárt volna a névjegykártya fölött az idő? Ebben a digitális világban valóban nincs már rá igény?

Egy esős hétköznap délután nyakunkba vettük Budapestet a frissen ideköltözött olasz ismerősömmel, ugyanis szerette volna tudni, mit hol lehet kapni. Elindultunk boltról boltra, piacról piacra, teázóból teázóba. Mindenhonnan szeretett volna hozni egy névjegykártyát, hogy a későbbiekben is megtalálja a helyeket. Megdöbbenve tapasztaltuk, hogy egyik sem rendelkezett kártyával. Mindenhol nagyon kedvesek voltak, de mikor rákérdeztünk, tehetetlenül széttárták karjaikat. Az egyik fűszeresnek jutott eszébe kinyomtatni egy darab blokkot, ugyanis azon rajta van a bolt címe. Ez a megoldás viszont nem túl elegáns ugye?

Belegondoltál már valaha, hogy mennyi visszatérő vásárlót hozhat ez a kicsike kis szelet papír neked?

1. Segít a vevőidnek emlékezni rád

Rohanok ide, rohanok oda, csupán annyi emlékeztet engem például a boltra ahol vásároltam, hogy kidobjam a gyűrött blokkokat, miután kipakoltam mindent. Persze vannak megszokott helyek, de nem mindig pont hozzájuk sodor az élet. Ezért sokszor megyek másik zöldségeshez, másik kisboltba...stb. Aztán ezek nyomtalanul eltűnnek a kis agyamból, mire újra vásárlásra kerül a sor.

Fizetéskor az ember kezébe nyomni egy kártyát egy kedves mondattal, igazán nem kerül sokba, mégis óriási hozzáadott értéket ad a vásárlónak, amennyiben először jár nálad.

3_nyomos_ok_amiert_szukseged_van_nevjegykartyara4.jpg

FIGYELEM: ha már huszadszorra megy hozzád, és még mindig a kártyáiddal tömöd, azt mutatja, hogy fogalmad sincs róla, ki ő. Ezért lehet, hogy huszonegyedszer már nem lesz alkalmad adni neki kártyát, mert elmegy máshova inkább. Legyél büszke a kártyádra, de ne szórjad feleslegesen. Ahhoz a legolcsóbb kivitelezés is borzasztó drága.

2. Megmutat egy darabot a cégedből, tehát promóciós eszköz

Korábbi munkahelyeimen alapból mindenki kapott egy százas csomag névjegykártyát, azonban sajátot, olyan igazán sajátot, még sosem nyomtattam. Mostantól viszont van, ugyanis a héten vettem át őket a nyomdában. Egészen különleges volt, mivel már előre ki volt készítve számomra a csomag, hiszen jeleztem, mikor megyek értük. Kaptam egy szép papírzacskót a nyomda dizájnjával, benne két pici dobozt az én 200 névjegykártyámmal. A hölgy kedvesen végigmutogatta, hogy milyen papírokkal dolgoznak még, és mely eljárások elérhetőek náluk.
Mikor hazaértem, kibontottam a csomagot, és találtam benne egy kártyát a nyomdától. Ebben megköszönik, hogy őket választottam, és remélik, hogy sikerrel forgatom majd. Biztatnak, hogy próbáljam ki más termékeiket is a későbbiekben, továbbá ha bármi kérdés, egyéb felmerül, bátran forduljak hozzájuk. Ha tudnak, segítenek.

3_nyomos_ok_amiert_szukseged_van_nevjegykartyara5.jpg

De ez még semmi! Mikor fotóztam a kártyákat, így ki kellett vennem az összeset a dobozból. Az utolsó tíz darab elé betettek egy kifejezetten arra célra nyomtatott kártyát, hogy figyelmeztessenek: Hohó, rendelned kell ismét, mert hamarosan kifogysz belőlük. Tökéletes!

Kissé hosszúra nyúlt hollandiai kiruccanásom előtt egy reklámcégnél dolgoztam, így rengeteg megrendelést adtam le különböző nyomdákba, de ilyet soha sehol nem tapasztaltam. Pedig milyen apróság nem? Mégis élménnyé varázsolhatja számodra is azt az alkalmat, amikor először kézhez veszed saját névjegykártyáidat.

Ha vannak termékeid, melyeket forgalmazol, mindig tegyél melléjük kártyát. Még jobb, ha valami ajánlattal is kedveskedsz, ami neked is megéri, de őt is visszaviszi hozzád legközelebb.

3. Kapcsolatépítéshez is hasznos, és nem kell hozzá wifi

Előnyös lehet, mikor egy Isten háta mögötti természetvédelmi övezet kellős közepén a mocsárban összefutsz egy rég nem látott ismerőssel és kiderül, hogy sok a közös pont, amiben együtt lehetne működni... Persze erre kicsi az esély, de a telefonod mindig lemerülhet, vagy beleeshet a vízbe.

3_nyomos_ok_amiert_szukseged_van_nevjegykartyara1.jpg

Oké. Most komolyan: Jól jön pár kártya a zsebedbe, akár egy full extrás konferencián vagy, akár egy társasutazáson veszel részt Bangladesben.

Milyen a jó névjegykártya és miért?

A.Tartalmi szempontból:

A névjegykártya nem szórólap, szóval nem kell rápréselned egy regényt. Gondold át, a szituációkat, amikor előkerülhet egy-egy darab a zsebedből/táskádból. Mennyi infót olvas majd el az illető, akihez kerül? Mi az amit feltétlenül tudnia kell rólad? Biztos, hogy a megfelelő elérhetőségeid szerepelnek a kártyán? Nem, nem kell megadnod 100 telefonszámot és email címet. Elég egy, de azon valóban el tudjon érni. Jó, ha be tud azonosítani, tedd rá a logódat. Ha van szlogened, azt is – ez egy oldalra túl sok, ezért lehetőleg legyen a névjegyed két oldalas.

B. Dizájn oldalról

Itt határ a csillagos ég. Van a ki a rendhagyó méretű, különleges és drága kártyákat preferálja. Én jobban szeretem a hagyományos névjegyeket, mert azokat könnyebben tudom tárolni. Nem gyűrődik, kopik. Ráadásul olcsóbb is a kivitelezés.

Hogyan érd el, hogy ne dobják egyből a kukába?

Egyik barátnőmnek megmutattam az új kártyámat. Nos, egyből kiszúrta, hogy nincs rajta a nevem. Hogy mért?
Az egyik ok az azért, mert a Konstruktív amúgy is az enyém, nincs mellettem még 100 alkalmazott, szóval valahol egyértelmű, hogy a kártya is engem takar. Az ezáltal nyert hely lehetővé tette, hogy ami igazán fontos, az nagyobb betűvel legyen nyomva.
A másik, hogy nem szórólapozni szeretnék a névjegyemmel, hanem olyanoknak adni, akikkel már kialakult valamiféle kommunikáció. Ezáltal valószínűleg lesz annyi időm, hogy beszélgetés közben rábiggyesszem: ZSU.

3_nyomos_ok_amiert_szukseged_van_nevjegykartyara_konstruktiv_kartya.jpg

Amúgy „angol tudósok” kimutatták, hogy sokkal nagyobb az esélye, hogy megtartja valaki a kártyádat, ha van rajta valamiféle kézírás. Ez lehet a neved, a szlogened, vagy a beszélgetésetek témájával kapcsolatos rövid jegyzet. Ettől személyesebb lesz, és jobban kitűnik a többi közül, mivel egy emlék kapcsolódik hozzá.

Szükséged van névjegykártyára, esetleg javítani szeretnél vállalkozásod vizuális megjelenésén? 
Vedd fel velem a kapcsolatot!
konstruktiv.blog@gmail.com

 Tetszett a cikk? Küldd tovább, hátha egy barátod is szívesen elolvasná!

A posztban látható képeket az https://unsplash.com-ról szedtem, az utolsót én készítettem: Jose Martin Ramirez, Phad Pichetbovornkul, Gili Benita, Fredrick Kearney jr

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konstruktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr9112827994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása