Konstruktív

Hogyan lehetsz „ultimate” szaki? Levelem a villanyszerelőhöz

Hogyan lehetsz „ultimate” szaki? Levelem a villanyszerelőhöz

By Zsu2017 2017. 10. 13.

hogyan_lehetsz_ultimate_szaki1.jpg

Mikor hazaköltöztünk, felhívtam egy random villanyszerelőt a pesti kerületi kisokosból csupán azért, mert azonnal tudott jönni, ugyanis nem volt áram az albérletünkben. Aztán vettünk egy lakást és végre az az extrém ötletünk támadt, hogy beköltözünk. Ehhez viszont rengeteg munkát kell elvégeznünk. Sokszor úgy érzem, hogy sosem ér véget a feladatok sora. Mivel nem mozog sem a férjem, sem pedig én otthonosan a szaki világban, ezért megkerestem ugyanazt a villanyszerelőt, legyen a neve B.la. (a név csak illusztráció)

El is vállalta a melót, és a következőket tapasztaltam.

Öntömjénezés

Természetesen B.la a KIRÁLY. Ő mindent a legtökéletesebben old meg, és B.la amúgy is a legjobban tudja, hogy mitől döglik a légy szakmailag és a pénzcsinálást is jól kitanulta, miután feljött Pestre.

Nagyon jó ezt hosszasan, többször hallgatni, viszont még jobb, ha helyette BEBIZONYíTOD, mekkora király vagy.

Ügyfelek kibeszélése

Kiváncsi lennék, hogy B.la rólam miket hord össze, nekem minden esetre volt szerencsém végighallgatni a légvérlázítóbb sztorikat az kuncsaftjairól. Persze ömlött a pénz és a szakértelem.

Soha, semmilyen körülmények között, ne szólj rosszat semelyik ügyfeledről sem.

Nagyon sokat beszél

A felújítási munkálatok miatt hatalmas lemaradást halmoztam fel, így gondoltam amíg ő szereli a kapcsolókat, addig dolgozom a cikkemen, posztomon, esetleg átnézek pár hasznos tanulmányt. Sajnos ez nem jött össze, mert B.lának be nem állt a szája. Amíg ő beszélt, addig csak állt, vagy ült. Tehát a kapcsolók a padlón pihentek, ahelyett, hogy bekerültek volna a falba.

Elsősorban azért vagy ott, hogy végezd a dolgod. Ennek túlnyomó része a villanyszerelés és nem a szájtépés.

Kritizálás

B.la valahogy mindenkiben talált kivetnivalót a megrendelőktől kezdve a beszállítójáig, mert tíz év együttműködés után más szintű ügyféltámogatást képzelt el magának. Egy alkalommal előadta nekem, hogy hogy leoltotta az egyik idősebb beosztottját, ráadásul az ügyfél előtt. Munkásait kollégáknak hívja. Kollégákat pedig alázunk ugye, ahogy belefér akár az ügyfél orra előtt is. Tudni kell B.láról, hogy ha egyszer belejön, nem válogatja meg a szavait.

A beosztottad nem alázod akkor sem, ha nincs ott a kliens. Ha nem vagy elégedett vele, tanítsd be őt úgy, hogy megfeleljen. Ha erre nincs lehetőség, keress olyat, aki alkalmas a feladatok elvégzésére.

Kikezd az ügyféllel

B.la azzal indított, hogy mekkora szerencsém, hogy férjnél vagyok, mert különben micsoda dolgokkal bombázna engem. Gondoltam magamban, mekkora szerencsém van, hogy nem egy huszadrangú pornófilm főszereplője vagyok: amikor jön a villanyszerelő...

hogyan_lehetsz_ultimate_szaki2.jpg


Indiszkrét, tolakodó kérdések

B.la nem szívbajos. Ha a nőnemű ügyfelek kifejezik elégedetlenségüket, az első ami eszébe jut, hogy megkérdezze, menstruál-e az illető. De az egyik hölgytől megkérdezte, hogy szilikonozottak-e a mellei, ugyanis B.la nem tudja elképzelni, hogy három gyerek után így nézzenek ki.

Ha nem lettem volna hihetetlenül fáradt, gyanítom, hogy én is nagyobb hangot adtam volna elégedetlenségemnek, pedig nem menstruáltam.

Lekezelő reakció helyett, inkább figyelj oda az ügyfeleidre, mert lehet, hogy megalapozottak az aggályaik.

Késés

Nagyon, nagyon fáradtak vagyunk a férjemmel a felújítás és költözés miatt. B.lát keddre terveztük be, helyette mondta, hogy csütörtökön 7-re jön, ugyanis nem jött át számára, hogy keddet egyeztettünk. Ezért kikapartuk magunkat az ágyból csütörtökön fél hétkor, holott ez pont egy olyan nap lett volna mindkettőnknek, amikor végre kicsit tovább pihenhetünk. Mindegy. B.la háromnegyed kilenckor bukkant fel.

Nem bonyolult: figyelj arra, hogy mit kommunikálsz a megrendelővel akár szóban, akár írásban, és ahhoz tartsd magad. Számos módja van, hogy emlékezz a találkozóidra, határidőidre.

Kárt okoz és még ő van felháborodva

Kértem egy konnektort az étkező falára, ami a WC-vel szomszédos. Fúrás közben eltört a WC falán lévő csempe. Ahelyett, hogy kijavította volna a keletkezett kárt, szabadkozott, hogy túl vékony a fal. Erre a legnagyobb higgadtsággal találtam egy konstruktív megoldást: tegyen a WC-be is egy konnektort, pont a másik mellé, és bemetszünk egy csempét köré. Nekem hasznos lenne, mert éjjeli fényt tudok oda rakni, és ő is kijavítja az általa okozott kárt. Mindenki hepi. Erre ő előjött a kifogásokkal, hogy miért nem lehet ezt megcsinálni.

Nem a megrendelőnek kell észrevenni a kárt, amit okoztál, mert te sunyítasz. Neked kell őszinte sajnálattal előrukkolnod vele és megoldásokat javasolnod számára.

 Nem fut extra köröket, sőt ő tesz szívességet, ha valamire megkérem

Jött, hogy festés után felrakja a kapcsolókat, konnektorokat. Időközben beszereztük a lámpákat, ezért megkértem őt, hogy tegye már fel azokat is, ha már úgy is itt van. Húzta a száját, de ráállt. Egészen addig míg felhoztam a WC-ben lévő repedést, és hogy oda rakjon egy konnektort. Ekkor elkezdett alkudozni, hogy akkor viszont a lámpákat nem rakja fel.

Szobafestők minden egyes alkalommal időben érkeztek, sőt pár perccel előbb. Rendbe hozták a falakat, szépen kigletteltek mindent, ami bizony feladta nekik a leckét, mert borzasztó állapotban voltak a falak. Egy helyen véletlenül kimaradt a csiszolásból egy rész. Felhívtam a mestert. Mondtam neki, hogy be kéne fejezni a kimaradt felületet. Egy óra múlva már ott voltak, sűrűn elnézést kértek a kellemetlenségekért, miközben már tették is a dolgukat. Mivel tudták, hogy a festést én fogom majd csinálni, tanácsot adtak, és a lelkemre kötötték, hogy ha bármiben elakadok, mindenképpen szóljak, mert szívesen segítenek amiben tudnak. Ugye mekkora különbség? Na őket, bátran ajánlom akármelyik barátomnak.

Visszautasítja, hogy továbbajánljam

Kíváncsiságból megkérdeztem, hogy szeretné-e hogy továbbajánljam? Meglepett, amikor pökhendin húzta a száját, hogy inkább ne. Vagy csak akkor, ha az illető jó fej. Erre megkérdeztem, hogy ki neki a jó fej? – mivel az elmúlt órákban mást sem csinált, mint az ügyfeleit szidta – nem kaptam választ.

B.la saját elmondása szerint imádja amit csinál, minden egyes munkafázist magáénak érez. A közelmúltban jelentkezett egy villanyszerelői állásra, hogy ne kelljen gondolkodni. Jelenleg várja az eredményt.

Több szaki is megfordult nálunk a lakásfelújítás során, mind elcsodálkozott a villanyszerelésen és az anyaghasználaton. Mivel én sok mindenhez értek, de az elektromosság nem tartozik közéjük, nekem ebben a témában bármit el lehet adni. Sajnálattal értesültem róla, hogy ez meg is történt.

Ha nálad is kiveri a biztosítékot a félmunka és a szájhúzogatás, viszont szükséged van egy jó grafikai arculatra, esetleg fotósra,vedd fel velem a kapcsolatot, és átbeszéljük: konstruktiv.blog@gmail.com

Tetszett a cikk? Küldd tovább, hátha egy barátod is szívesen elolvasná!

A posztban látható képeket az https://unsplash.com-ról szedtem: MhTri, Guilherme Stecanella

A bejegyzés trackback címe:

https://konstruktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr1412957253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása