Konstruktív

Telemarketingezel? 7 ötlet, hogy jobban menjen

Telemarketingezel? 7 ötlet, hogy jobban menjen

By Zsu2017 2018. 01. 12.

mire_figyelj_ha_telemarketingezel3.jpg

Tegnap megcsörrent a telefonom: ismeretlen szám. Gong szó után egy nő szólt bele. Nagyon távolinak tűnt a hangja. Először azt hittem, hogy egy robottal beszélek. Hivatalos hangon megkérdezte, hogy velem beszél-e. Aztán elég körülményesen folytatta, hogy a telefonszámom az-e ami számukra rögzítve van a rendszerben. Türelmes voltam... Kiderült, hogy ő egy szolgáltató nevében telefonálgat a már meglévő ügyfeleknek jutalomképpen, mert jó ügyfél vagyok. Az is kiderült, hogy nem fog kiderülni, hogy tulajdonképpen mit akar, amíg jóvá nem hagyom az adatkezelő nyilatkozatot. Mikor többszöri kérdésemre sem tudtam meg, hogy mégis mit szeretett volna tőlem, mondtam neki, hogy haladjunk. Bökje már ki. Nem bökte. Épp nem értem rá ilyesmire, ezért közöltem vele, hogy nem alkalmas. Mondta, hogy rendben, majd máskor.

A máskor ma délelőtt volt. Úgy látszik, fontos vagyok. Ismeretlen szám, felvettem:


1. Ne ismeretlen számról telefonálgass
Én jó fej voltam, és felvettem a telefont. De sok ismerősöm fel sem veszi ilyenkor. Tehát a nagy ajánlat jóváhagyásának lehetősége valószínűleg sok százalékban elbukik már itt.

mire_figyelj_ha_telemarketingezel1.jpg

Az eleje ugyan az:

2. Ne egy gongszóval indítsd a beszélgetést
Mégis ez mire jó? Hogy jött ez a remek ötlet?

3. Közeli, kedves hang üdvözölje az ügyfelet,
ne egy „na essünk túl rajta” valaki robotszerű hangja, mert az soha nem hoz neked jó eredményt.

4. Komolyan azzal húzod az időt, hogy hülyeségeket kérdezel?
A telefonszámom érvényessége résznél megkérdeztem tőle nyugodtan, hogy mégis mit gondol, hiszen ebben a pillanatban is azon beszélünk. Elhallgatott. De nem sokáig. 

5. Te szereted, ha idegenek használják az adataidat?
Jött az adatkezelő nyilatkozat. Mondta, hogy gyors lesz – ez volt az egyetlen humánus megnyilvánulása – . Felsorolt legalább ötven féle partnert, akik használnák az adataimat. Vártam, hogy végezzen. Nem végzett, de beszúrta, hogy „két perc”. KÉT PERC? Erre?

Kezdtem feszültebb lenni, mert én speciel nem vagyok elájulva az ötlettől, hogy kiadja bárki is az adataimat. Mindezt úgy, hogy nem is volt tisztán érthető, hogy kik ezek, és ugyan miért kéne nekem ehhez hozzájárulni, pláne anélkül, hogy tudnám, miről is van szó tulajdonképpen. Valóban úgy beszélt, mint egy robot, csak hadart. Gondolom, sokadjára ismételte el ugyanazt az értelmetlen szöveget, amit kiadtak neki.

Ha már kénytelen vagy egy ilyen sarkos ponttal kezdeni az amúgy még el sem kezdett beszélgetést, legalább légy alázatos és kedves. Nyilván te csak a munkádat végzed, de értsd meg: nem jól. 

mire_figyelj_ha_telemarketingezel2.jpg

6. Sikerre visz, ha figyelmen kívül hagyod az ügyfél kérdését?
Mondta, hogy a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom ezen és ezen a linken. Próbáltam kizökkenteni: kérdeztem, hogy hogy működik pontosan a hozzájárulásom visszavonása? Ingerülten válaszolta, hogy ezen és ezen a linken. Kérdeztem, hogy értem, hogy rámegyek arra és arra a linkre, de ott pontosan mi történik? Mi a módja ennek? Még ingerültebb lett, és mintha mit sem kérdeztem volna, ment tovább a szövegével. Kérdeztem, hogy miért nem válaszol a kérdésemre? Ismételte, hogy a link... és ment tovább a mondókájával. Megállítottam, hogy ez esetben nem járulok hozzá. Kérdezte, hogy miért? Mert nem válaszolt a kérdésemre, és kitérő választ adott. A hölgy megkönnyebbülten letette a telefont.

Persze az a legjobb, ha minden terv szerint halad, de ha az ügyfél kérdez tőled valamit, illik normálisan válaszolni neki. Előfordulhat, hogy nem tudod a megoldást a feltett kérdésre, ahogy valószínűleg ez a hölgy sem tudta. Mégsem úgy kéne lekezelni a dolgot, hogy ignorálod a kérdést. Utánanézhetsz például az adott dolognak. Ígérhetsz egy visszahívást, amennyiben hosszadalmas volna azon nyomban kikeresni a rendszerből...stb. 

7. Mi a célod a telefonhívással?
Ajánlatot akarsz tenni, vagy a hívásaid számát növelni? Tudnod kell, hogy ehhez semmi köze az ügyfélnek. 

Ez a beszélgetés a semmiről egy idegen biorobottal egy ismeretlen számról eltartott vagy öt percig minimum. És én türelmes voltam. Mindezt azért, mert jó ügyfele vagyok a cégnek. De most leromboltam a renomémat: nem járultam hozzá, hogy fű-fa-virág használja az adataimat.

Tetszett a cikk? Küldd tovább, hátha egy barátod is szívesen elolvasná!
Ez most nem tartozik ide, de Kókusz kalandjait itt és itt követheted.

A posztban látható képeket az https://unsplash.com-ról szedtem

A bejegyzés trackback címe:

https://konstruktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr5113567029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása