Konstruktív

Kevés a visszatérő ügyfeled? 3+1 egyszerű trükk, hogy ez jó irányba megváltozzon

Kevés a visszatérő ügyfeled? 3+1 egyszerű trükk, hogy ez jó irányba megváltozzon

By Zsu2017 2017. 11. 10.

keves_a_visszatero_ugyfeled_3_1_egyszeru_trukk_hogy_ez_jo_iranyba_megvaltozzon2.jpg

Tettem egy fogadalmat, ugyanis felmerült a kérdés bennem is számtalanszor, hogy hogyan lehetne elérni, hogy a masszőr, a fodrász, a kozmetikus, a körmös, a takarítónő, a bébiszitter, a könyvelő, a postás, de még a szomszéd is csendben maradjanak végre!

Megfogadtam, hogy nem megyek vissza olyanhoz többet, aki sokat beszél. Hogy miért? Mert nem azért megyek hozzá, hogy sokat beszéljen, hanem hogy szolgáltasson – persze ez alól a szomszéd kivétel. Ő csak legyen szépen csendben -, és azt nagyon jól csinálja. Hajlandó vagyok többet is fizetni a hallgatásért.

1. Ismerd fel a helyzetet

Már eleve szerencsés vagy, hogy vannak ügyfeleid, vendégeid, klienseid, hívd, ahogy kényelmes, a lényeg ugyanaz. Szerencsés vagy, hogy mennek hozzád, kitöltesz egy piaci rést, és ez jó. Viszont nem mindegy, hogy milyen minőségű ügyfeleid vannak, és hogy milyen gyakran járnak hozzád vissza.

A férjem azért megy a fodrász csajhoz lent a házban, mert közel van, és viszonylag jól levágja a haját. De soha nem megy elég gyakran. Hogy miért nem? Nem, nem azért mert nem jön be neki a csaj, vagy bunkó lenne vagy ilyesmi, hanem mert rengeteget beszél! Beszél, és beszél. Amúgy kedves, de hát az ő szavaival élve „szétveri a fejét” Szóval komolyabb lelki felkészülést igényel, hogy elmenjen fodrászhoz, mint fogorvoshoz. Eddig csak azért nem keresett mást, mert lusta, továbbá meg van győződve róla, hogy a többi is ennyit beszél, ha nem többet, plusz még el is szúrnák a haját.

Szolgáltatókkal meg lehetne tölteni a Dunát. A belvárosi kerületekben ötven méteren belül, ha nincs legalább tíz fodrászüzlet, akkor egy sem. A jó szolgáltató viszont ritka, mint a fehér holló. És igen. A jó szolgáltatásba az is beletartozik, hogy az illető csendben teszi a dolgát az ügyféllel, valamint csak annyit beszél, amennyit mindenképpen szükséges. Esetleg megkérdezi finoman, hogy szeret-e a vendég beszélgetni, és ha az igen kényszeredett, akkor inkább nem erőlteti a dolgot.

2. Elemezd ki az ügyfélköröd

Vendéged nem vált le téged MÉG, mert jól megcsinálod ugyan a haját és arra végképp nincs ideje MÉG, hogy keresgéljen és rizikózzon, hogy az új fodrász milyen lesz.

De ez csak idő kérdése. Attól függ, hogy mikor lesz belőled elege, és attól is függ, hogy tud-e energiát fektetni abba, hogy keressen másik fodrászt. Esetleg felszabadul egy kis ideje, amit erre tud szánni. Az is lehet, hogy nem is kell keresnie, mert valaki mondja neki, hogy van egy nálad sokkal jobb, és az teszem azt csendben van.

Ezért mindenképpen érdemes elgondolkoznod azon, hogy milyen állapotban mennek hozzád az ügyfeleid. Fáradtak, ziláltak, stresszesek-e? Időben érkeznek, vagy inkább késnek? Akkor jelentkeznek be, amikor már mindenképp szükségük van a szolgáltatásodra, vagy tartják az általad javasolt rendszerességet?

keves_a_visszatero_ugyfeled_3_1_egyszeru_trukk_hogy_ez_jo_iranyba_megvaltozzon_1.jpg

3. Képzeld az ügyfeled helyébe magad

Kérlek, képzeld az ügyfeled helyébe magad. Eleve az ember a rohanó hétköznapokban nehezen szánja rá magát, hogy elmenjen fodrászhoz, kozmetikushoz és nem feltétlenül anyagi okokból, hanem mert még a legrövidebb kezelés is rengeteg időt vesz igénybe.

Ezalatt ne feltétlenül csak a nálad eltöltött időt értsd, hanem vedd bele azt, hogy

- időpontot kell veled egyeztetnie,
- emlékeznie kell arra, hogy időpontot kell veled egyeztetnie,
- lehet, hogy ahhoz, hogy az adott időpont jó legyen, teljesen át kell szerveznie a napját, teendőit, el kell jönnie munkából hamarabb, a gyerekért nem tud menni és szívességet kell kérnie valakitől.

Kismillió ilyen dolog lehet, ami annak a hátterében áll, hogy egyáltalán eljusson hozzád csak egy sima hajvágás miatt, ami valljuk be, semmi extra. Hát, ha még festeni, melírozni, pakolni… stb. kell a nálad eltöltött idő könnyen kitölthet három órát.

Szóval erre alap esetben is rá kell készülni. De ha még azt is tudja szerencsétlen vendéged, hogy ez egy nagyon hosszú három óra lesz, mert be nem áll a szád majd, és elmeséled neki az életed Ádám és Évától napjainkig, akkor bizony előfordulhat, hogy a halogatás, majd váltás mellett dönt.

+1. Legyél te a wellness-terápia!

Szerinted miért járnak wellnesselni az emberek?

- hogy feltöltődjenek
- hogy újra fiatalabbnak érezzék magukat
- hogy szépüljenek
- hogy élvezzék az ott eltöltött időt

Csak gondolj bele, hogy mennyi minden történik velünk nap mint nap, amit meg kell szervezni, el kell intézni, határidőre befejezni, készen lenni, szépnek lenni, normálisan étkezni, sportolni, családi életet élni, főzni, bevásárolni, kocsit javíttatni… stb.

Miért ne lehetne a te szolgáltatásod az oázis ebben a rohanó világban? Ahova az ember megy, és felfrissül, szépül, belemerül a saját gondolataiba, míg te végzed a dolgod legjobb tudásod szerint? Egy olyan hely, ahová inkább gyakrabban mennek a vendégek hajat vágatni, mert te azt nyújtod, amire igazán szükségük van: Hallgatsz. Hallgatsz és hagyod, hogy a kliensed elkezdjen lelkileg szárnyalni, feltöltődni, amíg te fizikailag szépíted? Hogy szívesen áldozzon rád pénzt és időt. Hogy várja, hogy mehessen hozzád és nem csak azért, mert lenőtt a festés. Hogy esetleg egy idő után ő kérdezzen téged, mert kíváncsi rád.

De ezt ki kell érdemelned, mert, ha rázúdítod teljes magad az első adandó alkalommal, akkor bizony ilyen élményben neked sem lesz részed nem csak a klienseidnek, akik ritkán járnak hozzád, és akkor is egy mély levegőt vesznek, mielőtt belépnek az ajtódon.

Fontos még, hogy teljesen feleslegesen téped a szád: szerinted a férjem emlékszik akár egyetlen szóra is abból az áradatból, amit a fodrász csaj rázúdított?

Tetszett a cikk? Küldd tovább, hátha egy barátod is szívesen elolvasná!

A posztban látható képeket az https://unsplash.com-ról szedtem: Kristina Four, Brendan Church

A bejegyzés trackback címe:

https://konstruktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr7713218123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása