Konstruktív

Jó lenne, ha csak úgy jönnének Igaz? Pár tipp, hogy telt házas legyen a helyed

Jó lenne, ha csak úgy jönnének Igaz? Pár tipp, hogy telt házas legyen a helyed

By Zsu2017 2017. 09. 08.

hogy_telt_hazas_legyen_3.jpg

Előző posztjaimat is sokan olvasták, de a múlt heti cikkem az egekben szárnyalt. Pislogtam egyet, máris ezerrel többet mutatott a számláló. Hozzászólások is érkeztek bőven, emailt és privát üzeneteket is kaptam a bejegyzéssel kapcsolatban, mégis egy szokatlan tapasztalattal lettem gazdagabb.

Sok étterem termel profitot évek évtizedek óta, ettől függetlenül mindig van hely újaknak. Ebből kifolyólag szinte lehetetlen mindet kipróbálni, és nem is ez volt a célom az elmúlt pár hónapban, csupán szerettem volna megtalálni a számomra legmegfelelőbbet. Ez eddig még nem jött össze, pedig pedig rajta voltam.

Miért alszol még mindig?

Ha én mondjuk éttermet üzemeltetnék, nem tetszene nekem, hogy valaki ilyen tapasztalatokat oszt meg egy cikkben. Felháborodnék, mivel éjt nappallá téve dolgozom, minden erőmmel azon vagyok, hogy a vendégeim elégedetten távozzanak, majd vissza is térjenek hozzám. Híreszteljék el mindenkinek, hogy az én éttermem az a hely, ahová mindenképpen érdemes betérni.

hogy_telt_hazas_legyen_1.jpg

Mit tehettél volna?

Csak annyit kellett volna írnod kommentbe például, hogy „Olvastam a cikkedet, sajnálom, hogy ilyen tapasztalataid vannak. Az én éttermem/büfém a legjobb a földkerekségen. Gyere el a pároddal, próbáld ki a konyhánkat, nem fogsz csalódni!” Beteszed a linket, és kész! Hányan látják? Nem tudhatod. Ott virít a teljesen ingyen reklámod? Persze! Jó fejnek tűnsz? Persze!

Egy ilyen meghívásra az azonnali reakcióm az lett volna, hogy naná, hogy elmegyek! Ha tényleg a tiéd a földkerekség legjobb étterme, visszamegyek hozzád, mert bízom benned. Boldog vagyok, hogy végre révbe értem, és elviszem a családot is, esetleg rendezvényt szervezek oda.
De ezzel lehet, hogy nem csak én lettem volna így. Lehet, hogy sok olvasó pont a kedvességed miatt kíváncsi lett volna az éttermedre. Elmennek, megtapasztalják, hogy valóban a tiéd a világ legjobb étterme, és természetesen a tiéd, mert miért állítanál valótlant? Legközelebb viszik a családot, barátokat, nagyobb társaságot...

Ezért figyeld a szakmádhoz kapcsolódó cikkeket, posztokat, hátha felmerül egy váratlan promóciós ötlet/lehetőség amit ki tudsz használni.

Miért fontos ez?

Mert nyilván akinek nem inge nem veszi magára egy ismeretlen csaj irományait, hiszen én, a blogger, csak egy vagyok azok közül, akik a célcsoportodba tartoznak. Akik a vendégeid lehetnek a jövőben. Akik visszamennek hozzád, és elviszik a családot, barátokat is. A különbség most mindössze abban mutatkozik meg, hogy az említett cikket rengetegen elolvasták.

Cikk ide vagy oda, egy darab elégedett vendég is lehet ún. influencer (igaz, hivatalosan pár ezer követőtől hívnak valakit így), bárhonnan keveredjen is az éttermedbe. Ez a vendég sok másikat „vihet” hozzád. Tudtad, hogy a te piacod az egyik, ahol a legfontosabb a szerepe a véleményvezéreknek például az Instagram sztorikban?

instagram_stories_by_influencers.JPG

Mit tehetsz a jövőben, akár az Instagramon?

A cikk megjelenése utáni napon egy budapesti étterem talált rám és kezdett el követni ezen a platformon. Egyből meg is néztem a profilját. Gyönyörűen tálalt finomságokat találtam, de nem voltam meggyőződve róla, hogy kellően nagyok-e az adagok számomra. Ezért amellett, hogy megköszöntem a követést megkérdeztem, vajon jóllaknék-e ott. Hamarosan kaptam is választ, hogy férfiak is küzdenek az adaggal. Ez megnyugtatott és gondoltam, ha már ilyen frappánsat írt, ellátogatunk oda a férjemmel valamikor vacsizni. Ha tetszik a hely, esetleg csinálok velük egy rövid interjút is, meg fotókat, amik talán felkerülhetnek a blogra.
Sajnos ez egy füstbe ment terv lett, ugyanis a szóban forgó étterem hétfőn kijelölt. Nekem még nincs sok követőm, tehát az ő értékrendje szerint nem nagy szám a profilom.
Ezért számomra az jött le, hogy a bejelölés csak a véletlen műve volt. Csupán azt várta, hogy jelöljem vissza ahogy a többi hozzá hasonló azt várja. Aztán majd szépen csendben így is, úgy is kikövet. Emiatt a hozzáállás miatt még véletlenül sem fogok odamenni vacsorázni. Tehát pont az ellenkező eredményt érte el, mint amit szeretett volna. Hány ilyen eset lehet?

Persze van jó példám is. Egy népszerű női cipő márka - aki több mint tizenegyezer követővel bír - már akkor bejelölt, amikor még tényleg csak páran voltunk. Azóta is követnek. Célcsoportjuk vagyok, és ezt nagyon jól tudják. Amint szükségem lesz csini cipőre, biztos, hogy az első utam az ő boltjukba vezet majd.

Instagramon nézelődni, likeolgatni, kommentelni időigényes dolog. Ha már csinálod, csináld jól.
Sue B. cikke részletesen elmagyarázza neked, hogy hogyan lehetsz a leghatékonyabb. Hogy miért pont az ő bejegyzését ajánlom? Nem, nem kapok tőle pénzt. Azért ajánlom a posztját neked, mert voltam az „éttermében” és most viszem a családot, barátokat, nagyobb társaságot...

Tetszett a cikk? Küldd tovább, hátha egy barátod is szívesen elolvasná!

 

A posztban látható képeket az https://unsplash.com-ról szedtem: Alex Holyoake, Cris Saur

A bejegyzés trackback címe:

https://konstruktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr2112810254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása